Topic-icon Kampioen A 2016?

Ola,

Ik zit naar de uitslagen te kijken, maar het is - voor deze ezel tenminste - wat verwarrend.

Begrijp ik het nou goed dat Roy in 2016 kampioen is geworden? If so: gefeliciteerd Roy!

Dan de olifant in de kamer; ik gun het Roy natuurlijk meer dan van harte, gezien ook zijn MVC-MN oorsprong des te meer uiteraard, echter.. het lijkt mij nu dan toch tijd om het systeem te gaan herzien, nu het scenario waarvan aangegeven werd dat het niet waarschijnlijk was, tóch is uitgekomen. Als ik de score's goed bekijk, heeft Derk alle wedstrijden gewonnen én het beste F programma gevlogen, is Derk nu geen kampioen zuiver omdat hij één unknown niet gevlogen heeft.

Daaruit valt volgens mij te concluderen, dat het systeem niet klopt. Hoe ontzettend ik het Roy ook gun, en hij het met de huidige regelgeving ook verdiend heeft wegens aanwezigheid, klopt dit niet natuurlijk, het druist in tegen het gevoel van wat rechtvaardig is. Diegene die het best is over 4 wedstrijdrondes, vrij unaniem zelfs, hoort kampioen te worden, en naar mijn mening is dit nu niet gebeurd..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Ik begrijp je standpunt echter hebben we met z'n allen besloten dat we het op deze manier zouden gaan vliegen zodat we het spannend konden houden tot op de laatste vlucht met alle risico's van dien.

Het eind resultaat is nu eenmaal: Het gemiddelde van je 5 beste P vluchten + beste F + beste Unknown.

Nogmaals dit is met z'n allen besproken en besloten jaren geleden en we hebben sinds die tijd geen ander alternatief gekregen.

Als je het er niet mee eens bent dan had je naar de F3A vergadering moeten komen in December vorig jaar om jouw standpunt kenbaar te maken.
Aangezien we je niet gehoord of gezien hebben is er een ander voorstel aangenomen;

Eerste 3 wedstrijden 3 rondes P.
4e wedstrijd is een finale wedstrijd en daar vliegen de top 5 piloten 2x F en 2 verschillende Unknowns.
Nummers 6 t/m laatste vliegen in de finale 3x P.

De notulen van beide vergaderingen staan online evenals de presentatie die in Harderwijk tijdens de vliegers vergadering is getoond.

Hoi Roy,

bedankt voor je antwoord! Toch kloppen er een aantal dingen niet.

De periode dat dit besloten is, is in de tijd van het vijfjarenplan, en op dat moment was jij nog niet weer actief geworden en (toen) niet op vergaderingen. Ik was wel degelijk aanwezig op die vergaderingen en heb mij er destijds ook tegen uitgesproken. Juist vanwege dit soort zaken. Dat zou echter niet voorkomen, was het devies.

Nu het dus wél voorkomt, vraag ik mij daarom af of herevaluatie niet nodig is. Met ontzettend diep respect voor jouw vliegkunsten, daar wil ik niets op afdingen, maar laten we even reëel zijn, een competitie hoort zo opgezet te zijn dat de beste wint.

Niet dat 'de beste die er 1 vlucht van het jaar niet bij is, maar al het andere wint, verliest'. Dat klopt niet.

Is dat dan de manier waarop je het wil winnen?

Dit heeft niets met de manier waarop je wilt winnen te maken maar met het feit dat de aanwezige vliegers hier zelf voor gekozen en gestemd hebben.

Als jij dit anders ziet, dan zien we jouw voorstel graag tegemoet.

Naar mijn mening, heeft het er alles mee te maken. Wellicht dat je het anders gaat zien als ook voor jou het kwartje een keer anders valt, en je onterecht net buiten de boot valt.

Mijn voorstel is nog steeds ongewijzigd tov. 5 jaar geleden. Dus: de normale competitie terug naar iets wat realistischer is in Nederland, oftewel, gewoon P programma's. Geen F, geen finale. Er zijn maar 4 wedstrijden per jaar dus als je geluk hebt 12 vluchten, en dat wordt al amper gehaald.

Dan als men graag F en unknown wil doen, prima, doe dat dan in een separate competititie, desnoods op de 'finaledag'. Noem dat de KNVvL beker, of de Jan van Vliet schaal, of verzin iets.

Op die manier heb je een A klasse die niet mensen in de B houdt, én de mogelijkheid voor mensen om méér te doen, als ze dat willen.

Je verschuilen achter 'de aanwezige vliegers hebben gestemd' vind ik een beetje flauw, meteen op scherp spelen, je kunt er ook gewoon over praten of filosoferen, zonder dat dit gelijk alleen eenzijdig kan als voorstel. Anders heeft een forum ook vrij weinig nut, nietwaar, dan kun je alles hier wel gaan sluiten met de mededeling 'kom maar naar de vergadering'.

Maar goed, ik zal mij verder onthouden van commentaar. Daar ik niet meevlieg, maakt het voor mij ook niet uit verder. Danderbij heb ik mijn kans gehad en verklooid om er wat aan te doen. Dat snap ik ook wel.

Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Go to Top