Topic-icon Humptybump als middenfiguur; kennelijk met 2 optie

Deze vraag gaat over figuur 5; de humptybump.

Ga je alles traditioneel vliegen, dan kom je al snel met de breedte in de problemen, moet je de humptybump smal houden en vrij snel aan de comet beginnen, om niet 'uit' te vliegen.

In de aresti staan 2 opties. Als ik het goed lees; is optie 1 om de 1e verticale lijn van de humptybump niet voor het midden in te zetten, maar erna. Je vliegt dan dus het meskant gedeelte bovenin tegen de vliegrichting in.

Mag dit? Het lijkt mij van wel, maar ik vraag het voor de zekerheid na.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Ja dit mag, dit is ook gelijk de beste optie in mijn ogen.
Maar goed iedereen moet het vliegen zoals hij het het makkelijkst vind natuurlijk.
Je begint op het midden met de radius en maakt 3/4 rol, vervolgens vlieg je knife edge een halve lus tegen de vliegrichting in en maak je 3/4 rol naar beneden en eindigt je radius in het midden waar je begonnen bent.

roostema schreef : Ja dit mag, dit is ook gelijk de beste optie in mijn ogen.

Het lijkt mij in elk geval beter te passen zo, en je maakt meer tijd voor het goed aanvliegen van de comet erna, wat best een breed figuur is. Optisch wel minder mooi, maar dat is subjectief en wordt niet gejureerd :)

Je begint op het midden met de radius en maakt 3/4 rol, vervolgens vlieg je knife edge een halve lus tegen de vliegrichting in en maak je 3/4 rol naar beneden en eindigt je radius in het midden waar je begonnen bent.

Interessant punt waar ik niet bij stilgestaan had. Dat je die radius in het midden zal moeten beginnen, om alle radii (dus ook die van het meskant lusdeel bovenin) gelijk te houden. Mijn vraag klopt dus niet helemaal; je vliegt dan niet door het midden maar start in het midden.

Thx voor het antwoord en de tip!

Tijd voor maken pagina: 0.178 seconden
Go to Top